Śmiało możemy stwierdzić, że copywriting w dzisiejszych czasach daje się określić jako całkiem twórcze działanie, którego istotą jest nadawania życia treściom na wiele rozmaitych tematów. Treściom merytorycznym, ciekawym i dobrze chłonącym przez odbiorców. Obecnie artykuły tworzone przez copywriterów to treść wiele wyższej jakości niż jeszcze pięć czy dziesięć lat temu. Branża mocno się rozwinęła i stawia się na teksty, które zadowalają odbiorców. Chodzi przede wszystkim o teksty przeznaczone do publikacji na blogach czy portalach internetowych.
Copywriter w zależności od zapotrzebowania stworzy również treści takie jak krótkie i chwytliwe hasła czy slogany reklamowe, opisy produktów w sklepie czy pełne scenariusze pod reklamy. Napisanie artykułu internetowego na konkretny temat, to coś z czego każdy pracujący w copywritingu wywiąże się błyskawicznie. Praca ta w zależności od rodzaju tekstów, a właściwie złożonego na nie zamówienia przez klienta, bywa mniej lub bardziej kreatywna. Bywa ona również monotonna i z tym trzeba sobie umieć poradzić, bo przecież opisanie dziesiątek podobnych do siebie produktów, z każdym kolejnym staje się trudniejsze.
Artykuły kształcące, merytoryczne, ciekawe i na określony temat
Gry słów, wiedza tematyczna, warsztat lingwistyczny i umiejętność kojarzenia ze sobą elementów pozornie obcych (bo co mają wspólnego rękawiczki do smartfona z kobiecością?) pozwalają copywriterowi tworzyć nie tylko artykuły kształcące odbiorców pod wieloma kątami. Artykuły oryginalne i niecodzienne czy nawet wręcz błyskotliwe. Tak, dobry copywriter to fachowiec będący między innymi doskonałym obserwatorem. Nie tylko szybko poznaje tajemnice dotąd nieznanej dziedziny, ale widzi i sedno sprawy, i szeroki kontekst, co pozwala mu od razu wejść w temat z odpowiedniego punktu widzenia. Niemałą rolę odgrywa tu pomysłowość, ale ogromne znaczenie ma też ciekawość. Aby uprawiać copywriting należy być głodnym informacji. Wszystko wydaje się wtedy interesujące – zarówno tajniki sztuki perfumeryjnej, jak i sposób funkcjonowania łańcuchów hotelowych.
Ponadto, copywriting to wiedza o ludziach. Wszyscy jesteśmy konsumentami, ale niewielu z nas potrafi werbalizować potrzeby społeczeństwa, ubierać w słowa i obrazy nieuświadomione jeszcze pragnienia, a przy tym komunikować się z otoczeniem za pomocą nienagannej kultury językowej. Jakby tego było mało copywriter potrafi tak skonstruować wyniki swej pracy, aby szukający znalazł je natychmiast.
Jak można wywnioskować z powyższego opisu – copywriting to zajęcie typu multitasking i właśnie z tego powodu nie jest ono tak łatwe jak można pomyśleć w pierwszej chwili. Satysfakcja i przyjemność, jednak wynagradzają wszelkie trudy i rany poniesione w bojach.