Aby prawidłowo zorganizować imprezę weselną, trzeba będzie się nieco namęczyć. Przede wszystkim jednak trzeba będzie to robić z bardzo dużym wyprzedzeniem. Zaczynamy w końcu od zarezerwowania terminu w lokalu specjalizującym się w organizacji przyjęć weselnych, a te, jak bardzo dobrze wiemy, będą mieć dość spore kolejki. Oczywiście na tym nie koniec, bowiem trzeba będzie jeszcze zatrudnić zespół muzyczny lub jak kto woli DJ-a na wesele, zaplanować menu, opracować repertuar, czy też przygotować wystrój wnętrz. Do tego dochodzą zaproszenia i inne kwestie czysto techniczne, także troszkę czasu i energii trzeba będzie poświęcić, aby organizowane przez nas wesele było jak najbardziej udane i tak szybko nie poszło w niepamięć.
Rezerwacja terminu w lokalu.
Pierwszym krokiem podczas organizowania przyjęcia weselnego, będzie znalezienie odpowiadającego nam pod wieloma względami lokalu, który będzie mieć akurat wolny termin w odpowiadającym nam czasie. Z reguły jednak bywa tak, iż decydując się na najlepsze, najbardziej popularne lokale w naszej okolicy, po prostu najpierw rezerwujemy termin w lokalu, a następnie dostosowujemy się z resztą kwestii do tego terminu. Po prostu z racji tak wielkiego obłożenia, nasz ślub musi się odbyć w terminie, kiedy będziemy mogli go zarezerwować, a nie w terminie który nam będzie odpowiadać. Oczywiście w przypadku najlepszych lokali weselnych, nie trzeba będzie się zajmować szczegółami. Natomiast w przypadku innych lokali, warto sprawdzić kwestie takie jak pojemność sali, czy też fakt, czy lokal dysponuje własnym zapleczem gastronomicznym. W tych najlepszych, raczej nie będziemy musieli się tym przejmować, gdyż są one nastawione na organizację imprez weselnych, a przez to też, raczej będą gotowe przyjąć nawet i dwie setki gości weselnych, jak również będą posiadać własne zaplecze gastronomiczne, pojemną salę taneczną oraz odpowiednią ilość miejsca nawet na duże zespoły muzyczne.
Wybór oprawy dźwiękowej.
Oprawa muzyczna imprezy weselnej jest równie istotna co wybór lokalu. W końcu imprezy weselne w naszym kraju polegają przede wszystkim na tym, aby tańczyć do upadłego, a przez to też, powinniśmy zadbać o to, aby goście weselni mieli przy czym tańczyć. W tym przypadku do zatrudnienia będzie albo zespół weselny, albo dobry DJ ze Śląska. W zasadzie obydwie opcje są dobre i mają swoje wady i zalety. Zespół muzyczny będzie w tym przypadku z całą pewnością kosztowniejszy, aczkolwiek jeśli komuś zależy na muzyce na żywo, to jest to opcją idealną. Z drugiej zaś strony DJ z Bielska Białej będzie gwarantować nam oprawę muzyczną w jej oryginalnej formie, co dla niektórych może być bardzo istotne, gdyż nie wyobrażają sobie na przykład słuchać swoich ulubionych przebojów na własnym weselu w wykonaniu innym niż oryginalne. Jest to więc kwestią do indywidualnego rozpatrzenia. Każdy będzie w tym zakresie wybierać tę opcję, która bardziej mu odpowiada. Najważniejsze będzie tutaj to, aby czy to zespół czy to DJ, dysponowali odpowiednio rozbudowanym repertuarem, abyśmy mogli przygotować odpowiednią set listę na cały wieczór imprezy weselej.