Co by się stało, gdyby na świecie nie było telefonów? Nie wyobrażam sobie życia bez możliwości ciągłego i bezproblemowego kontaktu z innymi. Coś chcę od kogoś, to dzwonię. Bez długiego i niecierpliwego czekania na list, e-mail czy spotkanie. Po prostu wykręcam numer i już. Nie ma nic prostszego, bo nawet osoby starsze, dla których technika jest nie do zrozumienia, umieją posługiwać się telefonem. Nic więc dziwnego, że powstał pomysł usługi, jaką oferuje contact center.
Call center oferuje bogatą gamę zadań, które podejmują się wykonać. Ich oferta obejmuje telefoniczną sprzedaż różnego rodzaju produktów i usług, telefoniczna obsługa klienta, zarządzanie należnościami (kontakt klient – dłużnik), umawianie spotkań dla przedstawicieli zleceniodawcy, generowanie leadów oraz welcome call (czyli krótko mówiąc: wspieranie sprzedaży), Usługi HelpDesk i ServiceDesk i badania marketingowe. Konsultanci Contact Center udzielają ogólnego i technicznego wsparcia klientom naszego partnera biznesowego.
Jednakże wydaje się, że współcześnie rozwijają się najszybciej ankiety telefoniczne, która są również dobrą metodą na wsparcie sprzedaży. Polegają na badaniach rynku i opinii, które realizowane są za pomocą wspomaganych komputerowo wywiadów telefonicznych CATI (z angielskiego: Computer Assisted Telephone Interviewing). Dane gromadzone przez konsultantów podczas ankiety telefonicznej są automatycznie zapisywane w specjalnie zaprojektowanym systemie. Z tego powodu wyniki mogą zostać bardzo szybko poddane analizie statystycznej, zarówno ilościowej, jak i jakościowej. Metoda ta pozwala na szybki dostęp do wyników. W ramach realizacji takiego badania klient contact center otrzymuje raport, który zawierają jego wyniki wraz z rekomendacjami oraz nagrania przeprowadzonych przez konsultantów rozmów, aby mieć pewność, że wszystko zostało wykonane uczciwie.