W obecnych czasach konkurencja na rynku w sektorze usług jest ogromna. Dlatego też każda firma, czy zakład w nim działający musi starać przebić się do świadomości klientów, niezależnie od tego jaka jest jego wielkość. Bo klient może o nim nie wiedzieć nawet jeśli mieszka na tej samej ulicy, a na której dany zakład się znajduje!
Dotyczy to rzecz jasna również zakładów, które zajmują się szeroko rozumianymi zabiegami upiększającymi. Dlatego też odpowiednia reklama salonu kosmetycznego może być dla niego decydująca, czy odniesie sukces, czy też poniesie klęskę. Ważne zatem jest by była ona odpowiednio sprofilowana – to znaczy by trafiła do potencjalnych klientów. Robienie reklam „sobie a muzom” to raczej osobliwy model biznesowy.
W przypadku salonu kosmetycznego od razu odrzucić można billboardy, gazety i inne środki reklamy, które są kosztowne, a szanse, że trafią do adresatów są stosunkowo niewielkie. Relatywnie tanią metodą jest rozdawanie ulotek – tu jednak znów pojawia się problem – prawdopodobnie w większości nie trafią one do potencjalnych klientów.
W tej sytuacji wydaje się, że najważniejszym polem działania zostaje internet. Odpowiednie pozycjonowanie strony salonu, połączone z doborem odpowiednich słów kluczowych powinno dać bardzo dobre efekty i osoba poszukująca salonu w danym rejonie szybko powinna trafić na daną stronę. Jednocześnie jest to metoda względnie tania.
Trzeba jednak pamiętać o jednym – samo przyciągnięcie klienta to jedynie połowa sukcesu! Równie ważna jeśli nie ważniejsza jest jej lub jego satysfakcja płynąca z dobrze wykonanej usługi. Jeśli wyjdzie z salonu zadowolony to zapewne powie o nim znajomym, pochwali na forach internetowych, czy w mediach społecznościowych. Wtedy zapewne można spodziewać się nie tylko kolejnych jego/jej wizyt, ale i osób, które zachęcił(a) do odwiedzenia salonu. Konkluzje jest prosta – jakość usług jest najważniejsza.