Kiedy prowadzimy własny biznes przede wszystkim zależy nam na tym, aby nasi potencjalni klienci nas znaleźli, zapoznali się z naszą ofertą i oczywiście dokonali zakupu. Obecnie jasne jest, że miejscem, w którym przede wszystkim prowadzi się działania marketingowe jest Internet. A tu przede wszystkim wyszukiwarka internetowa Google. Mówi się, że jeśli nie ma Cie w Google to nie istniejesz. I to prawda.
Google to bowiem podstawowe narzędzie to poszukiwań przez użytkowników informacji o firmach, produktach i usługach. Ważnym jest zatem, aby w wyszukiwarce zajmować jak najwyższe pozycje. Jak to zrobić. Przede wszystkim nasze działania rozpocząć powinniśmy od analizy własnej strony internetowej. W tym celu musimy przeprowadzić audyt SEO. Mówiąc prostymi słowami, celem takiego audytu jest sprawdzenie czy nasza strona www jest dostosowana do wymagań wyszukiwarki Google. Analizuje się tutaj bardzo wiele czynników. Sprawdza się poprawność kodu strony, sprawdza się unikalność tytułów, opisów, treści strony, analizuje się grafiki (to czy są one właściwie opisane) i wiele innych.
Audyt pod kątem SEO to idealny początek to rozpoczęcia prac z zakresu pozycjonowania strony. Więcej o audytach SEO znajdziesz na euro-seo.pl/audyty-seo. Celem pozycjonowania jest osiągnięcie jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania na określone przez nas frazy klucze. Trzeba jednak wiedzieć, że proces pozycjonowania jest dość czasochłonny. Tu z pomocą przychodzi nam kampania Adwords.
System Adwords pozwala nam na tworzenie treści reklam (tego co widzi użytkownik w wynikach wyszukiwania) i przypisania do nich fraz kluczowych. W momencie kiedy użytkownik wpisze daną frazę w wynikach wyszukiwania pojawi się nasza reklama. Adwords jest płatny, jednak trzeba wiedzieć, że opłatę ponosimy jedynie za kliknięcie przez użytkownika w naszą reklamę, a nie za samo jej się wyświetlenie.