Nowa firma oznacza zazwyczaj brak kontaktów, klientów i pieniędzy. To banalne i trochę zabawnie brzmiące stwierdzenie ma bardzo poważne konsekwencje w życiu każdego przedsiębiorcy. Oznacza ono, że trzeba dosłownie od pierwszego dnia – lub nawet jeszcze przed założeniem biznesu! – zabiegać o osoby, które będą chciały skorzystać z naszych usług. Nie ważne czy chodzi o klientów indywidualnych, biznesowych lub obie grupy, które pożądałby na przykład producent reklamy.
Najważniejszy jest fakt podejmowania odpowiednich kroków w tym kierunku oraz posiadania odpowiedniej motywacji. Wyłącznie dzięki takiemu przebiegowi spraw można oddalić wizję bankructwa, która, nie oszukujmy się, ciąży na każdej nowo otwartej firmie przynajmniej przez pierwszych kilkanaście miesięcy. Dlatego trzeba postawić na coś, co zwykło nazywać się dźwignią handlu: na reklamę. Razem z debiutem na rynku należy zdecydowanie i błyskawicznie powiązać wstąpienie na ten rynek. Już na początku w naszym zakresie zainteresowań powinien leżeć każdy producent tablic reklamowych, który oferuje przystępne ceny czy nawet zniżki dla nowo otwartych działalności – wbrew pozorom wiele firm ma takie promocje!
To jednak dopiero początek całej drogi. Trzeba jeszcze wykreować odpowiedni zestaw wszystkich działań, które sprawią, że to wszystko będzie nosić znamiona małej kampanii i pokaże określony zamysł. Po co komuś producent billboardów oferujący tablice billboardowe, jeżeli dana firma skupia się na specjalistycznej działalności, dotyczącej na przykład powierzchni bitumicznych? Oczywiście w takim przypadku nie ma mowy o tej formie reklamy. Wtedy należy postawić na budowanie odpowiedniego, eksperckiego wizerunku w internecie oraz zdobywanie kontaktu z poszczególnymi firmami – czy to przez spotkania, czy to na konferencjach i targach handlowych. Wybór zależy wyłącznie od ciebie.