Copywriting – pojęcie, które staje się coraz popularniejsze w mediach. Słyszy się o tym, że ktoś zajmuje się copywritingiem i jest copywriterem. Skusiłabym się o stwierdzenie, że w chwili obecnej każdy blogger zajmuje się tą profesją i tak naprawdę wkłada w to niewielki nakład siły. Aby uprawiać copywriting wystarczy tak zwane „lekkie pióro”.
Czym tak właściwie jest copywriting? Sztuką tworzenia tekstów, których celem jest przedstawienie, promowanie oraz sprzedaż danego produktu bądź usługi oraz ich publikowanie na tak zwanych presell page. W skrócie – słowna reklama perswazyjna.
Copywriting kojarzy się w Internecie głównie z dwoma terminami: e-mail marketingiem oraz seo copywritingiem. Ten pierwszy to nic innego jak tworzenie odpowiednich wiadomości elektronicznych, które zostają rozesłane do potencjalnych kupców produktu. Do stworzenia takiego e-maila potrzebna jest wiedza z dziedziny marketingu oraz umiejętne ubieranie myśli w słowa.
Seowriting to zupełnie inny sposób pozyskiwania klientów. Jest to tworzenie tekstów opartych na słowach kluczach, które mają zagwarantować stronie www wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania przeglądarki internetowej. Oprócz słów kluczy copywriter musi stworzyć tekst, który zainteresuje czytelnika.
Copywriting to sztuka, która polega na przemyślanym tworzeniu tekstów, inaczej mówiąc są to artykuły do przedruku. Największą rolę odgrywa tutaj kreatywność, która decyduje o tym czy tekst jest dobry. Jednak na wartość „dzieła” wpływa nie tylko merytoryka, ale również warstwa językowa. Copywriter nie może sobie pozwolić na nieznajomość zasad gramatyki i ortografii, gdyż to dyskwalifikuje jego tekst już na samym początku.
Obecnie copywriterzy mają ogromną dowolność i to czyni ich zawód wyjątkowym. Copywriting nie posiada ram i ograniczeń – dobre jest to, co się sprzeda bądź to, co spodoba się klientowi.