Dziś aby powstała jakakolwiek reklama potrzebny jest tekst. Aby przekazać cokolwiek w formie wizualnej najpierw należy rozpisać konspekt. Kiedyś najlepszym sposobem komunikacji były obrazy. Jeśli ktoś chciał przekazać drugiej osobie jakąś wiadomość to musiał wyryć ją w skalnej ścianie. Dziś kiedy technologicznie jesteśmy na tak wysokim poziomie zaawansowania i porozumiewanie za pomocą tekstu jest dla nas czymś powszednim wracamy do korzeni.
Obecnie pismo obrazkowe nabiera rozpędu i zdobywa coraz większą popularność. Fotografia reklamowa jest dziś kluczem do sukcesu dla wielu firm. Może wydawać się zabawne, że setki lat później powracamy do obrazów jako formy przekazu, ale wynika to najprawdopodobniej z szybkości i ogólnego trybu życia. Dziś nikt nie ma czasu na zagłębianie się w reklamy tekstowe. Nikt nie może pozwolić sobie na zmarnowanie kilku minut na zapoznanie się z każdą ofertą.
Co innego obraz, ta forma przemawia do wszystkich. Jest prosta i szybka w przekazie. Wystarczy tylko, przysłowiowy, rzut okiem by poznać zamysł i produkt. Obecnie coraz większy nacisk kładzie się na coś takiego jak fotografia przemysłowa. To właśnie dzięki niej potencjalny klient ma niejako wgląd w proces produkcyjny danej firmy. Tego typu zdjęcia mają ogromną moc współtworzenia zewnętrznego wizerunku przedsiębiorstwa.
Przemyślane i odpowiednio zrealizowane fotografie z wnętrza korporacji są w stanie wciągnąć klienta w świat działalności przemysłowej. Nie od dziś wiadomo, że człowiek jest istotą ciekawską, a więc tego typu działania zaspokoją ich zainteresowanie. Właśnie to jest powodem tego, że wirtualne spacery święcą triumfy. Każdy, w zaciszu własnego mieszkania, może zwiedzić firmowe zakamarki.